Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Není termoska jako termoska

Koupili jsme novou termosku. Při vaření čaje se v něm  povalovaly jakési černé kousky pochybného původu i vzezření.Při bližším prozkoumání  jsem zjistila, odkud vítr,tedy voda teče.Z vadného těsnění. Nastal čas na novou termosku.

A teď babo raď.

I nastal den D. Do domu přišla  nová termoska, A ne ledajaká!!Takovou jste zaručeně  ještě neviděli.

 Přemýšlela jsem, kde jsem se s podobnou setkala V hlavě mi to šrotovalo, až se mi kouřilo z uší a pak jsem si vzpomněla na jednu fotku od mého ex. Dělal výstupy na Mont Blanc.A bylo hned jasno.Já teda výstup na MB neplánuji, já jen vařím rodině  denodenně  čaj.

Nádoba  nápadně  elegantně protáhlého tvaru A považte. Čaj v ní uvařený vydrží bezmála tři dny- vřelý

. I občané Ukrajiny by nám ji mohli závidět. Jak by se jim asi hodila naše termoska  na horolezecké výstupy.Nedáme. Byla jsem panem bratrem poučena, že naše   termoska vydrží i sedmdesátistupňový mráz!

 Což nevím, zda využijeme v krajině, kde je v zimě jaro a rtuť teploměru se nám před vánocemi  vysmívá deseti stupni nad nulou.

 Nikdy jsem  nevěřila, že se budu učit zacházet s termoskou. Jak se  říká:  Člověk-já -se asi fakt učí celej život.

Manipulace s tekutinou, vesměs čajem probíhá tedy následovně Je to úplně jednoduché. Uvaříme čaj v samovarné konvici.  Poté přelijeme vroucí opravdu více vroucí už ani nemůže být tekutinu do oné časově-čajově nevyzpytatelné   nádoby. Dáváme obrovsky majzla na prsty, fakt to pekelně bolí. Jako ona by byla vcajku, kdyby. 

Ráno přichází tatínek se slovy Dal bych si čaj. Jasně tati, už ho nalívám. O dvě sekundy později, už tatínek kleje s opařenou pusou. Podobně dopadají i ostatní členové rodiny, ač každý vstal ještě o hodinu později. Čaj stále pekelně pálí.  Vymyslím tedy strategii. Po  nalití do termosky ji nesmím nikdy zavřít,j pokud vařím v neděli večer, šli bychom  do práce  až ve středu. Takže pravidlo jedna zní. NEDOVÍRAT.

Pravidlo dvě -stále platí pravidlo jedna. Asi tak osm hodin. Pravidlo tři. Jednou za čas termosku úplně otevřít. Pravidlo čtyři. dodrž   pravidlo tři.Jinak si spálíš drž..  teda hubu.

Pravidlo pět: Když dovřeš, pak si nestěžuj.

 Tatínek prohlásil, že ono by se vlastně Marti, vůbec nic nestalo, kdybys tu termosku zapomněla  zavřít. Takže pravidla jsou vlastně bez pravidel.

Ale jo, ono se to poddá, strupy na rtech se  všem už zahojily a století páry je holt to naše, termoskové.:-)

 

 

Autor: Martina Pazourová | čtvrtek 2.1.2020 23:51 | karma článku: 15,88 | přečteno: 823x
  • Další články autora

Martina Pazourová

Seznamte se, Hepatica nobilis

Není mnoho bylinek, které by se mohly pyšnit tak něžným květem, jako právě tato, jaterník podléška. Nejvíce fialové květy, mohou být i růžové, ale dokonce i bílé, v závislosti na prostředí, zdobí a zároveň léčí, je ale chráněná.

30.3.2024 v 9:55 | Karma: 12,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma: 13,38 | Přečteno: 241x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma: 14,98 | Přečteno: 247x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 440x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma: 10,21 | Přečteno: 289x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Pokus o atentát na Pellegriniho, „psala“ ČTK. Do agentury se nabourali hackeři

23. dubna 2024  13:22

Neznámý útočník umístil na zpravodajský web České tiskové kanceláře (ČTK) České noviny dvě lživé...

  • Počet článků 195
  • Celková karma 14,91
  • Průměrná čtenost 606x
Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Seznam rubrik