Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Řídíte? Ne. To je dobře.

Pravil sympatický nazrzlý prodavač, ne nepodobný princi Harrymu ve známé  brněnské optice., kam jsem si přišla zadat  nové brýle. Svoji hrůzu  se snažím přebít vtipem  o zakoupení děrovaných brýlí.Smích ale  po optometrickém vyšetření 

 brzy přejde. Jeho i mě.

Brýle jsou mrtvé. Ať žijí nové brýle! Tohle by docela sedělo na moje slíbené pokračování ze strastiplné cesty ve shánění nových brýlí. No, můžu si za to sama.

Rozbily se mi brýle. Což je docela pech pro člověka pracujícího v novinách  a co v novinách, ale hlavně pro  vášnivou fotografku!A protože brýle se bez brýlí špatně hledají, vydala jsem se s těžkým srdcem a lehkou peněženkou na oční, kde jsem si já trouba nechala před pěti lety vsadit do nových obrub stará skla. Jelikož jsem se já chytrolínka někde dočetla, že brýlemi oko vlastně zleniví a zrak se horší. Oooo svatá prostoto. Jak hluboce jsem se tehdy mýlila.

 

Počet dioptrií mi za ty roky narostl geometrickou řadou a mě zbyly oči už jen pro pláč.Je mi čtyřicet osm a můj zrak je na hranici pro mě slepoty. Ale očařka vám s klidem  a téměř smíchem řekne Nebojte se, dioptrií máme dost! Vy ostatní brýlatí a obrýlení kamarádi, já vím, jak vám je! 

Stojím tedy v optice kde kromě mě naštěstí  nikdo jiný není. Přijde mě obsloužit prťavý hnu..k teda no mužík v černém, nepřitažlivý a nesympatický. S obavami mu podávám své staré NÁHRADNÍ  brýle s prosbou o utažení postranic. Mužík se chvilku vzpouzí a straší, že pokud obruba praskne, jsem v loji. No to néééé, bože to jsou mé jediné brýle! Následuje pět minut  hrůzy, než se mužík znovu vynoří odkudsi z útrob optopekla. Naštěstí  jsou náhradní brýle celé. Aspoň něco.

 Chvilku se dohaduje kdy mi vezme  míry na brýle nové a děsí mě podruhé, že dříve než do týdne to nebude. Tedy měření. Naštěstí se z útrob závěsu vynoří můj zrzavý spasitel Harry, který celou patovou situaci uzavře slovy, Chcete změřít? Ano! Tak pojďte, já vám to udělám hned.

 

Následuji jej dozadu, sedám si a on mě nejprve vyzpovídá, taková anamnéza prodělaných chorob, ve kterých přibude  poslední infarkt, který se o mě právě pokouší právě teď.

Harry mě uklidňuje , ať se ničeho nebojím a měření začíná.  Pohodlně opřená bradou o opěrku přístroje i a přístroj mi světelným paprskem zaznamenává zřejmě hloubku ostrosti. Jak bychom řekli my fotografové. No řeknu vám, žádná sláva.

 Mám číst světelný text,  ten se mi ale po probdělé noci slévá a ne ne  ho přečíst, jsem už zoufalá, ale Harry mě stále uklidňuje, že to vylepšíme a že to bude dobrý. Nějak tomu po desáté redukci ostrosti , rozuměj, házením jakýchsi tabulek do přístroje- asi s dioptriemi, přestávám věřit. A ty jeho otázky: Je to lepší teď nebo ted? Já nevím. A teď? Já nevím! Já nic nevidím, já to vidím trojitě! Pak dvojitě a po asi tak dvacátém pokusu hurrááááááá vidím ostře na obě oči.

Harry si oddychne a strká mě k dalšímu přístroji kde svítí zelené a červené světlo, asi semafor pro slabozraké, oko, které se únavou slilo v jedno,  je už tak unavené že nevnímá . Chce se mi spát a oni mě trápí jak při výslechu. 

Nastává finiš a  já se stále ptám a  prosím a žadoním se  výsledku. Harry s úsměvem. Vydržte, jste nějak nedočkavá. Ale nakonec se stejně dočkám. Harryho konejšivý hlas  a intonace klesají dolů. Což nevěstí nic dobrého. A taky že ne, když mi oznámí první cifry, uleví se mi. Ovšem  až do chvíle, kdy mi oznámí že je ta pětková  jen na dálku. Do blízka je to mnohem horší.

 

S nasazenými budoucími dioptriemi  si mě vede jako nějakou nevidomou  babičku do optiky a ptá se mě na orientaci v prostoru. Nezakopávám, ale dobře i teda taky není. 

 

Po deseti dnech čekání v hrůzné předtuše, zda přes nové brýle uvidím, byla mi vyrobena speciální čočka s opravdu hodně dioptriemi, a co myslíte jak to dopadlo? 

Můj šestý smysl a předtucha nezklamaly. Málem jsem se v nich zabila, moje hlava to zkrátka ten rozdíl v dioptriích nepobrala. Motala jsem se po pokoji jak slepá a tak jsem se tam vydala znovu a ejhle úprava a snížení dioptrií  opravdu zabralo a ulevilo nejen očím, ale i mé psychice. A jak vidíte, opět píšu :-)

 

 

 

Autor: Martina Pazourová | neděle 29.9.2019 0:42 | karma článku: 20,80 | přečteno: 829x
  • Další články autora

Martina Pazourová

Seznamte se, Hepatica nobilis

Není mnoho bylinek, které by se mohly pyšnit tak něžným květem, jako právě tato, jaterník podléška. Nejvíce fialové květy, mohou být i růžové, ale dokonce i bílé, v závislosti na prostředí, zdobí a zároveň léčí, je ale chráněná.

30.3.2024 v 9:55 | Karma: 12,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma: 13,38 | Přečteno: 241x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma: 14,98 | Přečteno: 247x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 440x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma: 10,21 | Přečteno: 289x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 195
  • Celková karma 14,91
  • Průměrná čtenost 606x
Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Seznam rubrik