Řidič, ten tvrdej chleba má

23. 02. 2019 22:25:01
Jsem vlaková a vždycky jsem se bránila cestovat autobusem. Nemyslím tím městským, ale nějakým na delší trasu. A ejhle, najednou si v něm jen tak sedím a můj život začne nabírat nový rozměr. Dokonce se přistihnu jak si potichu

prozpěvuji.

Kdo mě zná a ví situaci mých posledních dnů, ví v jakém srabu se momentálně nacházím. Osobní život díky událostem posledních let doslova na nule, v práci se jako na potvoru nedaří a to nejdůležitější a nejsmutnější je moje maminka, která díky dvou nepodařeným operacím v jedné z brněnských nemocnic skončila málem na vozíku.Dalo by se i napsat, že její život díky psychice a bolestem visel doslova na vlásku.

Ale protože jsem holka šikovná a nezaskočí mě žádná situace, tedy skoro kromě anafylaktického šoku u zubaře na injekce, tak se téměř ze všeho nepříjemného dokážu otřepat a najít na tom to pozitivní. Každopádně je maminčina nemoc dost velký posun a krok , co krok, rovnou o pár mil v mém životě dopředu. Různé situace vás už donutí se chovat instinktivně. A podle mého šestého smyslu i rozumně.

Zase už poněkolikáté vyhlížím svůj modrobílý autobus, a modlím se aby neměl zpoždění. Protože nemocnice Mostiště není právě za rohem a další spoj na něj někdy přímo navazuje. Někdy také ne a to pak v mínus deseti tvrdnu schovaná v potravinách a dvakrát také v kostele, kde naštěstí topí. K oltáři se sice nedostanu díky provazovým zábranám, ale i tak se s pokorou pokloním a udělám křížek za mámu. Nejsem nějaká fanatička, ale jako křesťanka mám přece jen v sobě určitou pokoru a respekt k těmto věcem mezi nebem a zemí, protože podle slov mé téměř stoleté tety katoličky je vše bumerang. tedy, co vyšleš, to dostaneš. Přiznám se že ve chvíli, když už nevím kudy kam si chodím vyprávět s Kristem, kterého máme v ložnici. A prosím o pomoc a vyplakat se. Veškerá tíha ze mě rázem spadne a dostaví se obrovská úleva a já už vím, že bude líp.Musíte tomu ovšem věřit.

Já nevím jak vám, ale mě se to vrací hned :-) To dobré i to špatné.

Pokorně naslouchám božímu tichu a rovnám si myšlenky. Ještě pozdravím spolusedící paní a odcházím, Naprosto s klidno duší i svědomím že dělám pro mamku maximum.

Sice se ve mě pere myšlenka, že jsem měla být touto dobou v práci a zas naopak v práci bych si vyčetla že nejsem v nemocnici. Bé je správně. Máma je holt máma. Miluji rozhodnutí na poslední chvíli! Protože je vždy správné.

Sedím si v buse. Na to že jsem vstávala už před půl šestou se mi ani nechce moc spát. Všude na polích je sníh, ale silnice bezpečná. Sedím si zase za řidičem na svém oblíbeném místě. Běda kdyby mi ho někdo zasedl.Oči se mi ale přece začínají klížit a tak volím lůžkovou úpravu, který mi ale vydrží snad jen deset minut. Poté autobus nabírá školáky cestující do nedalekého Meziříčí.

Jedeme po problematické D jedničce a řidičova hlava se málem dotýká stropu autobusu. Přemýšlím, že až pojedem s mamkou sanitou zpátky domů, tak se jí asi těmi hrboly noha srovná sama a kloub skočí kam patří. Ty otřesy jsou vážně hrozné. Nedoporučuji pít ani jíst.

Naprosto pohodová cesta autobusem. Proč jsem se jí dříve tak bránila?

Sedím si na vyhřátém sedadle, poslouchám svoje oblíbené hity, vypadá to že máme s řidičem stejný vkus a okénkem pozoruji ubíhající krajinu. Hlavně mě fascinuje Devět křížů a legenda o svatebčanech, která se o nich vypráví. Asi na tom něco bude. Můj strýc se tu kdysi dávno těsně před svatbě taky vyboural, když jel své snoubence ukázat fungl nové auto.Ty kříže vypadají úplně jinak když je zataženo a pochmurno a zcela jinak když na ně svítí slunce.

Míjíme zasněženou vesničku Jabloňov, ze které pochází jeden mladý muž který mě okatě balil na zastávce a jeho roztomilá nesmělost a pohledy bokem mě dostala. Hřejivý pohled pomněnkových očí v mé smutné chvíli se docela hodil a nikdy na něj asi nezapomenu. Možná se s ním ještě někdy potkám. Ne možná, ale určitě, vím to.

Cesty autobusem jsou prima, Seznámíte s s milýmí lidmi, kteří jedou tou stejnou trasou pak i zpět. Musí, protože nic jiného nejede,Některé jsem dokonce potkala v těch potravinách i vícekrát a vždy nezapomněli prohodit milé slůvko.

Jako ten pán s dršťkovou polívkou.

A o tom to asi je!

PS. Jen si musím příště dát větší pozor při vytahování jízdenky ze strojku. Protože minule šel řidič ze mě do mdlob, málem jsem mu totiž vytrhla celou pásku :P

Autor: Martina Pazourová | sobota 23.2.2019 22:25 | karma článku: 15.06 | přečteno: 825x

Další články blogera

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 203 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma článku: 19.04 | Přečteno: 419 | Diskuse

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma článku: 10.21 | Přečteno: 287 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 182 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 318 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.53 | Přečteno: 95 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 556 | Diskuse
Počet článků 194 Celková karma 15.35 Průměrná čtenost 601

Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...