Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To prostě musíš vidět!! Vona tam má perníky s integrálama!!!

pravil spolužák repeťák, tzv. věčný student v prváku vysoké školy  na můj dotaz jak proběhly ústní z matiky.A otázku  číslo padesát osm se neuč, tu mám doma /ukradl ji profesorovi/.Ach, ta léta studentská.

Kdo někdy studoval v minulém století vysokou, tak mi jistě dá zapravdu, že takových situací vznikaly stovky. Já se svou pamětí si vybavím  pro pobavení alespoň dvě. Laskavý čtenář promine, že jen dvě, ostatní se nedají v surovém stavu publikovat.

V prváku agronomické fakulty byl součástí zkoušky z botaniky také nasbíraný herbář. Bylo povinných asi sto rostlin, což právě není málo, sušení také něco zabere a májové lásky a předtermíny klepající na dveře musely chvilku počkat.

 Měli jsme skvělého profesora na botaniku, velmi uznávanou botanickou kapacitu, pana docenta Kuhna, který s námi jezdil na expedice kam jinam než do přírody. Bylo to fajn, kdyby ovšem pan profesor, dej mu pán Bůh věčnou slávu, neoplýval velmi dobrou fyzičkou. Táhlo mu na sedmdesát, ale neměl problém zahodit  pohorky a narvat celou naši skupinu do močálu, abychom si prohlédli květ ostřice.Nebo vousatky prstnaté, Ono je to možná ten název obráceně, ale to je fuk. Také jsme  často viseli ze skály tak strmé, že už tam nebyl ani žádný úhel.Jen protože pan profesor našel vzácný druh koniklece.

Pan profesor byl do svého oboru tak zanícený, že  jsme se z výprav vraceli v noci, navíc, totálně vyřízení a hladoví, na rozdíl od ostatních spolužáků kteří  to odflákli a  končili s jiným vyučujícím pravidelně v hospodě. Asi nejlépe to okomentoval můj spolužák Martin, který sdělil ostatním :Ty vole, já už si musel si vymyslet že  nám shořel autobus, jinak by mě to nikdo nevěřil, proč se vracím tak pozdě.

Pan docent Kuhn měl ovšem ještě jednu specialitu : před ústní zkouškou vstával ve čtyři ráno a už lítal kolem školy a sbíral trávy na poznávačku. Kdo přišel ovšem na řadu poslední, měl totálního smolíka, rostliny už byly v pět odpoledne  ve značně  podroušeném stavu, takže bylo nadlidským úkolem určit  jejich druh. Jeden spolužák si nechtěl kazit průměr v indexu, tak to vyřešil po svém, nastrkal uvadlé rostliny do šuplete. Které  špatně zavřel.To ovšem neměl dělat. Pan profesor se při procházce mezi studenty, když viděl trčet kus trávy z onoho šuplíku, rozběhl  a prý Tak copak to tady máme kolego?Trávu narovnal, strčil znovu do zkušebního  pořadače. A bylo.

 Pak jsme mívali němčinu, kterou já opravdu nemusím. Tak jsem si ji zošklivila, je pro mě hodně tvrdá, až jsem se ji vůbec nezvládla naučit. němčina prostě ne. Ona za to chudák nemůže, ale taková italština, to už je jiné kafe.

Sedával vedle mě dost nesympatický spolužák Albín jinak příjmením Koláček který všechny zkoušky zvládl na první pokus.Bylo to díky své nesympatii,  /a taky mu věčně táhlo z pusy./ Možná za to mohlo to druhé. Naše vyučující profesorka němčiny byla zasloužilá šedesátnice, která byla typická tím,že v hodině nepromluvila ani slovo česky. Než ovšem promluvil spolužák Koláček.

Herr Kolacek, ubersetzen Sie: Koláček : Ich bin mude. Profesorka:Já vám dám Ich bin mude!Nějak zapomněla na svoji roli němčinářky.

Když jsem pak šla na zkoušku, byla porucha v dopravě a já přišla až ke konci testu Vzájemně jsme se s paní profesorkou přetahovaly o dveře, nechtěla mě za nic na světě pustit dovnitř až po deseti minutovém přetahování kapitulovala se slovy: Martino, to jste vy? Já jsem vás nepoznala, vy nemáte brýle!

Pak si paní profesorka vytáhla spolužačku Lenku, premiantku našeho kruhu, kterou obtěžovala přeložením věty :To není muž, to je jenom náhražka. Nechápu, jak to dělala, ale vždycky tato podivná věta padla na Lenku ta chuděra s rudým obličejem sice přeložila, ale    kdyby mohla, zavrtala by se se žIdlí pět sáhů hluboko, jak se styděla.

A jakže to vlastně bylo s těmi perníky s integrálem?

Matematika mi nikdy nešla, ale tentokrát jsem  musela, abych se dostala na ústní, protože podle repeťáka Zdenála, který je viděl, prostě stály za to.

Čoveče, musíš mít písemku  mezi dvě až tři, abys to jako měla nerozhodně a pak se tě zeptá, jestli chceš tu trojku nebo jít  dál, tak samozřejmě řekneš, že chceš dál no a tam něco uvidíš, cos v životě neviděla.Byla jsem moc zvědavá.

Jak řekl, tak se stalo. Tatínek do mě bušil o Vánocích  matice a derivace, že se mě už  zdály i číselné sny. /Je fakt že mě ještě teď občas otravuje s trojčlenkou, ale má to marný. A já taky/

Výsledek tatínkova snažení se dostavil už jsem si šla statečně, ale o to víc zvědavě pro dvojku na ústní, celá nedočkavá, jestli ten Zdenál  vlastně nekecal .

Když jsem v den D  vstoupila  k paní profesorce, byla to  stará panna,  do kabinetu, visely mi před očima větvičky barborek a na nich, kdo by to byl řekl PERNÍKY S CUKROVÝM INTEGRÁLEM.

Nekecal.

 

Autor: Martina Pazourová | sobota 5.5.2018 10:53 | karma článku: 14,42 | přečteno: 421x
  • Další články autora

Martina Pazourová

Seznamte se, Hepatica nobilis

Není mnoho bylinek, které by se mohly pyšnit tak něžným květem, jako právě tato, jaterník podléška. Nejvíce fialové květy, mohou být i růžové, ale dokonce i bílé, v závislosti na prostředí, zdobí a zároveň léčí, je ale chráněná.

30.3.2024 v 9:55 | Karma: 12,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma: 13,38 | Přečteno: 241x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma: 14,98 | Přečteno: 247x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 440x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma: 10,21 | Přečteno: 289x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 195
  • Celková karma 14,91
  • Průměrná čtenost 606x
Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Seznam rubrik