Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mateřský mlíko??? Stříkej s ním po chlapech!

vzrušuje je to, pravila vtipně kamarádka. I s polovinou mozku se dá žít, nadhodila neuroložka po mých výsledcích CT. I takové pacienty tu máme.Já vám to nakreslím.

Taková věc, jako je nádor na hypofýze se musí  brát s humorem, co jiného vám taky  zbývá.

Psal se rok 2004 a já  ráno překvapivě zjišťuji, ze se mi asi tvoří v prsu mateřské mléko -popravdě u  bezdětné ženy docela zvláštní úkaz.  Nemyslím, že bych o toto zjištění právě teď  stála a docela mě to i vyděsilo. Že to je mléko,  jsem zatím  netušila, myslela jsem, že mám nádor v prsu. S pláčem jsem přiběhla za mamkou : Mami podívej, Mamka Sbal si  a jedeme.

Následuje kolotoč nepříjemných vyšetření doprovázených strachem, ten je možná  ještě horší než samotný nález, však   ne nadarmo se říká, že strach má velké oči, něco na tom bude.

Na gynekologii je starší lékař, věkově kolem šedesáti,  laskavý bodrý a tak trochu dědečkovský  typ,  s rozhaleným pláštěm a masívním zlatým řetězem  na zarostlé  hrudi,  seladon místních ženských srdcí a který s každým  vesele laškuje. Oslovuje mě něžně *holčičko*. Je fajn, budí důvěru a  ze mě ten strach trošku opadá, ne však nadlouho, zkušeně mi promačká prsa. Pak následuje krutý verdikt: Víte, já bych vám doporučil vyšetření na neurologii, mohlo by to být  něco menšího v hlavě. Půjdete na mamární poradnu s prsama, pak  na ultrazvuk krku pak na EEC MOZKU A nakonec na CÉTÉČKO.

Modlím se, aby to nebylo v hlavě.Zbytečně.

Mami, prosímtě, mohla bys na chvili? Volám mamku z čekárny. Bez jejího doprovodu bych nebyla schopna kvůli silné migréně sem ani dojet. Neuroložka, která zezačátku na mě křičí,zda jsem už zkusila  otěhotnět, abych se zbavila migrén, razantně mění ton hlasu na mateřský.Po mých slovech, paní doktorko je mi strašně zle, mám  72 hodin migrénu točí se se mnou i vzorek na podlaze.

Neuroložka:: To je ovšem jiná situace: Ve finále řekne něco,po čem se mi doslova zastaví hrůzou dech:

Vyplním vám žádanku na sono štítné žlázy pak si zajdete na EEC MOZKU A CÉTÉČKO.ABYCHOM TEN NÁDOR VYLOUČILI.

Nádor, řekla NÁDOR????? Je mi třicet pět!!!

 Za tři měsíce je jasno:

Neuroložka: I  s polovinou mozku se dá žít, máme tu takové pacienty, pojďte já vám to nakreslím.

Mamka : Promiň, teď už chápu proč jsi měla problém vytrhnout na zahradě trávu -trošku se mi točila hlava  po 72 hodinové migréně, to je fakt.

HLAVU JAKSI NEODPÁŘETE, NESTRČÍTE POD PAŽI, do té debilní práce prostě musíte. NA ULICI SE MI LIDI POSMÍVALI, HELE ŽENSKÁ - DESET RÁNO ASI NĚKDE Z PAŘBY A PĚKNĚ OŽRALÁ.Nádor mě táhl na pravou stranu. Slunce mi dělalo zle. Korunu tomu všem nasadila kolegyně se slovy TY SE MOTÁŠ JAK NEMOCNÁ SVIŇA/.  U nás  ve firmě se  upřímnost fakt nenosí, takže  to věděla jen starší paní sekretářka, shodou okolností onemocněla sama  pár let po mě rakovinou lymfatických žláz/

Odcházím  s pláčem a strachem, co bude dál, sedím doma jak bez duše, teď mi teprve začíná docházet ,že ty nervy v  práci a můj zodpovědný přístup vždy a ke všemu moc nevyplatil Odteď budu opatrná a brát vše jak to je a hlavně, stop stresu. A to prosím pěkně dodržuji dodnes.

 

Léčba byla zezačátku složitá, těžkým oříškem bylo najít vhodný lék, protože na tento druh nádoru jich moc není. Po dvoudenním zvracení po Mysalfonu jsme sedli  s mým lékařem z gynekologie a ten po pečlivém prostudování všech pro a proti v příbalovém letáku našel Dostinex. Prťavá tabletka, kterou jsem si coby alergik ještě musela čtvrtit, protože čert a alergie fakt nikdy nespí. Nehradila to pojištovna a ta jedna piditabletka stála  patnáct stovek. Byly tam čtyři.

Lék na hyperprolaktinémii, nádor spouštěl tvorbu mléka. Po dvouleté naštěstí úspěšné léčbě a kontrole na CT  je parazit konečně pryč ale já už nejsem já. Dostala jsem šanci k uzdravení, kterou každá nemoc  mi něco dala i něco vzala/ zhoršení zraku- nádor zasáhl oční nervy/ a tak se snažím vzít si z toho veliké poučení do budoucna, že nejen prací živ je člověk.

Moji milí, vezměte si to k srdci. ZDRAVÍ MÁTE JEN JEDNO A ŽIVOT NĚKDY DRUHOU ŠANCI NEDÁVÁ.

 

 P.S. : Toto je pro mě dost niterní zpověď, dlouho mi trvalo než jsem se odhodlala to zveřejnit, ale hodně se mi tím ulevilo.  Pár měsíců po léčbě mi osud přihrál do cesty jednu milou osůbku, asi aby mi to nějak vykompenzoval ten strach bolest a hrůzu, co bude dál. Jak  říká můj tatínek, LEVÁ A PRAVÁ STRANA...

Autor: Martina Pazourová | neděle 29.4.2018 10:18 | karma článku: 23,25 | přečteno: 1042x
  • Další články autora

Martina Pazourová

Seznamte se, Hepatica nobilis

Není mnoho bylinek, které by se mohly pyšnit tak něžným květem, jako právě tato, jaterník podléška. Nejvíce fialové květy, mohou být i růžové, ale dokonce i bílé, v závislosti na prostředí, zdobí a zároveň léčí, je ale chráněná.

30.3.2024 v 9:55 | Karma: 11,63 | Přečteno: 252x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma: 13,03 | Přečteno: 237x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma: 14,68 | Přečteno: 245x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma: 19,05 | Přečteno: 438x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma: 10,21 | Přečteno: 289x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky od moře- Crikvenica

Znáte to, naplánujete si den volna a on jak na potvoru skoro celý proprší. Po několika strávených hodinách v kavárně se počasí umoudřilo- stal se zázrak, vylezlo sluníčko, takže jsme nakonec stihly i koupání. Voda jako kafe.

31.7.2023 v 11:45 | Karma: 14,68 | Přečteno: 414x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Růžový fotoblog

Jako každý rok touto dobou se celá naše zahrádka promění v jeden voňavý růžový prales. Tatínek chudák trpí, protože je to hlavně jeho zásluha stříhání na jaře a na podzim. A výsledkem je pár voňavých fotek, pro hezký den!

6.7.2023 v 11:46 | Karma: 14,39 | Přečteno: 239x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Rozkvetlá louka mezi paneláky

Dva týdny jezdím kolem tramvají do práce a modlím se, ať mi ten nádherně rozkvetlý pruh nepokosí.Konečně.Den jako korálek a přání splněno.Pokochejte se také, jaký máme v Brně kousek nádherné přírody.U silnice. Mezi paneláky.

24.6.2023 v 12:00 | Karma: 17,01 | Přečteno: 364x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Příroda ve městě

Kdo by to byl řekl, že se ve velkém městě najde květ máku či šípkové růže.Foceno přímo u tramvajové zastávky v Brně, lidi po mě koukali, ale já je nevnímala a fotila a fotila,ještě je tam po mě v té trávě cestička. Canon eos d 250

6.6.2023 v 16:00 | Karma: 13,20 | Přečteno: 211x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Na skok v arboretu aneb Něžná krása kosatců

Moje babička také pěstovala kosatce, ovšem to, co jsem viděla v arboretu Mendelovy univerzity na výstavě, předčilo veškeré moje očekávání. Nepřeberné množství barev byla opravdu pastva pro oči a relax v dnešní uspěchané době.

6.6.2023 v 10:00 | Karma: 15,39 | Přečteno: 229x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Můj nejdražší bonbon v životě

....a posléze vypadená plomba v pátek večer a v sobotu i rozlomená korunka i se zbytkem zubu, .. je to sice v ....., ale má to svoje pozitiva. Aneb takto začíná moje první asi ze 150 budoucích návštěv.

10.5.2023 v 7:33 | Karma: 12,37 | Přečteno: 403x | Diskuse| Ostatní

Martina Pazourová

Také v tom vidíte hvězdnou oblohu ?

Tyhle světýlka jsem si hned zamilovala. Ve dne jsou úplně obyčejná, ale sotva zahradu přikryje černočerná tma, vyběhnu v teplákách s foťákem a začnou vznikat zvláštní fotky. Canon eos 250 D.

23.1.2023 v 14:54 | Karma: 12,66 | Přečteno: 234x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Milé jaro, ještě vydrž!!

Sníh- kdo by to byl řekl, už jsem pomalu přestávala doufat, že ještě vyběhnu s fotákem zvěčnit to bílé andělské nadělení. A přece. Probuzení do bílého rána, ale v dálce někde švitoří skřivan a pod tíhou sněhové peřinky už

23.1.2023 v 7:10 | Karma: 11,09 | Přečteno: 151x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Kouzla se sněhem

Naše staré retro ozdoby, na některých už zapracoval zub času, ale i tak jsou pořád moc krásné.Foto Canon eos d 250.

25.12.2022 v 12:32 | Karma: 14,14 | Přečteno: 246x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Trošku té sněho-ledové vánoční pohody

Čekal v lednici rok na sníh.To bylo řečí, že není kam dát špenát. Myslím, že čekání se mu- vyplatilo a trpělivost sníh přinesla :-P Foto Canon eos 250 dé.

25.12.2022 v 11:30 | Karma: 9,60 | Přečteno: 161x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

S motýlem na zádech aneb Vítejte v karibském ráji

Podzim- období plískanic a nevlídného počasí svádí spíše k posezení u teplého čaje a knihy, já bych vás ale přesto moc ráda pozvala na jedno kouzelné místo v centru Brna, které se stalo rájem nejen pro mnoho druhů vzácných

28.11.2022 v 7:33 | Karma: 10,26 | Přečteno: 212x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Tak jako slunečnice ....

Zázrak. Konečně mi vykvetly jiné než žluté. Asi tak z patnácti pytlíků různých barev.Já nedočkavka netrpělivá obecná otvírala okvětní lístky s nadějí, že vytoužená barva tentokrát nezklame, no a zase ta žlutá. Až jednou :P

9.9.2022 v 23:44 | Karma: 14,59 | Přečteno: 296x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Pernštejnské zahrady Aneb Jak se budí princezny ?

Když si pan režisér Vorlíček vybíral místo natáčení pohádky O šípkové Růžence, určitě nemohl udělat líp. Nádherný hrad Pernštejn a co teprve jeho upravené zahrady! Jako desetiletá jsem s mamkou byla na zájezdě a v paměti mi doteď

2.7.2022 v 23:49 | Karma: 14,38 | Přečteno: 295x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Dáte si se mnou zmrzku ?

Počkej zastav, to si musím vyfotit. Můj společník, se kterým jsem se vydala na auto foto výlet na Pernštejn, málem strhl volant. To je úžasný a hezký !! Kříčela jsem nadšením v autě. Postavička gejši a pejska vzhlížícího k ní, mi

27.6.2022 v 22:20 | Karma: 14,22 | Přečteno: 493x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Pro makovou panenku

V makovém ráji u Vyškova by měl co dělat i motýl Emanuel. Tak dlouho jsem chtěla tu neskutečnou červenou a bílou nádheru vidět na vlastní oči, až se mi to fakt splnilo. Měla jsem právě ten den narozeniny,Canon 250D.

26.6.2022 v 0:07 | Karma: 18,80 | Přečteno: 426x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 195
  • Celková karma 14,60
  • Průměrná čtenost 606x
Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Seznam rubrik