Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reklama je navoněná zdechlina /citát z knihy *Benéééééton*

 Kdyby mi někdo před dvaceti lety řekl, že se budu živit jako obchodnice s reklamou, asi bych si zaťukala na čelo. Nemám na to absolutně náturu. A přesto mě to přes dvacet let živí.Říká se- odříkaného největší krajíc.

Abych měla klid, že nebude  nějakej průšvih, upozorňuji raději předem, že podobnost  osob v článku s reálnými  lidmi je opravdu čistě náhodná.Aby se v tom náhodou nějakej reklamní šťoura nenašel. Internet a čert nikdy nespí. /A stejně je to dvacet let  promlčené.:D/

Lidé z reklamek jsou zvláštní sorta, hlavně tedy svým naturelem, kterému se říká obchodní duch.Já tomu říkám  drzost, protože s drzosti  nejdál dojdeš.Já teda nemám naturel ani ducha.Zato drzosti na rozdávání, Klidně vám nějakou půjčím.

Doslova jsem k tomu přišla jak koza k petrželi. Zásadou čísla jedna dobrého obchodníka je, že když ho vyhodí dveřmi, musí okamžitě zpátky oknem.Jinak to není dravec, ale srab a nevydělá si ani na slanou vodu A v této branži nemá co dělat. Zásada číslo dvě: Musí se naučit lhát. A dost dobře.

Pár měsíců po promoci mi zavolala kamarádka, zda bych nechtěla nastoupit do reklamní agentury.

Přišlo mi to  jako zajímavá nabídka. Už jen tím, že kamarádka měla tetu na pracáku  a toto místo bylo  vip, které se nikde nezveřejňovalo. Druhý den jsme šly na konkurs. Kancelář byla na velmi atraktivním místě v centru města. Atraktivitu místa ocenil i pan Miroslav Sládek, který sousedil hned  vedle nás. Kamarádka,  jinak velice atraktivní mladá žena, po které muži šíleli, měla ovšem jeden velký handicap,  trauma z telefonu. Kamkoliv došla, cokoli vyřídila, ale telefon prostě do ruky nevezme a nevezme, prý jí to  připadá ponižující něco nabízet.

 

Naopak já byla ta, kterou by za nic na světě nikdo nikam nedostal. takže kostky a role byly vrženy, Já jsem   telefonovala a kamarádka chodila, někdy, když jsme se hodně  nudily, šly jsme  na schůzku obě. Jako Pat a Mat Ale  chvílemi  to bylo velmi zábavné.

 Jako rekvizitu jsme sebou nosily na schůzky reklamní skleničku, která byla v polstrované krabičce. Jednou jsem se zapomněla mezi dveřmi a  sklenice letěla i s krabičkou k zemi. Bylo jasné, že je po ní. Chvilku jsme se na sebe  s kamarádkou s hrůzou dívaly , ale sklenička absolutně bez újmy. Asi to byla ta nerozbitná.

Výhodou této práce  bylo, že jsme se dostaly  na místa, kam se normální  smrtelník dostane jen zřídka  anebo vůbec.

Například  do firmy, která je hodně známá výrobou hudebních nástrojů. Dostat se dovnitř ovšem vyžadovalo takovou menší stezku odvahy.

Šlo  se tam po zaprášených schodech, které lemovalo  zábradlí s pavučinami. Místy to připomínalo opuštěný zámek z pohádky  Kráska a zvíře. Po otevření vstupních dveří   úplně jiný svět. Místnosti vévodil obrovsky  dvacetimetrový kulatý  stůl, fontánky s  bublinkami a  obrovské akvárium.../Kdyby ho viděl můj šéf rybář, okamžitě by ho chtěl domů/a asi dvacet zvědavých, kteří na nás koukali  v čele s majitelkou firmy.Strašně příjemný pocit.

Každopádně to bylo zajímavé.Celá ta situace.

Po návratu na  základnu jsem měla na stole fax   na  zakázku za tři sta tisíc. Jinak jsme prodávaly i reklamní štíty na domech, což nebyla právě levná záležitost,  stal i milion, podle typu použitých barev, Jo reklama měla tenkrát zlaté dno. Kde ty časy jsou.

 

 Paní majitelka měla dva syny, dvojčata, což jsem  netušila. Jednou mě jeden z nich vezl na schůzku, bylo to hned druhý den  a v autě mi vyprávěl jak to tam vlastně probíhá.  Co mě ovšem zaujalo nejvíc byla věta, kterou si pamatuji doteď : Slečno, umíte lhát? Říkám,  proč  a synátor odvětil: Tak se to naučte,  bez toho se v reklamě neobejdete MAMKA TAKY LŽE.

A bylo vybíleno.

Přijeli jsme do firmy  a  klučina se objevil v jiném triku a kalhotách, takový trik Bratrů v triku. /Pro nechápavé- Jiří Trnka/.

Bylo mi záhadou, jak se tak rychle dokázal převlíct. Pak se objevili oba a záhada byla  rázem vyřešena. Dvojčata. Jednovaječná.

Že *mamka lže*, bylo nabíledni jasné. Naši dvouměsíční výplatu jsme s Hankou totiž v životě neviděly. Místo ní se mi na stole objevily prošlé drahé krémy nebo knihy- jako naturálie místo peněz.Smutné. Děkuji nechci. Mé druhé zaměstnání a takový pech. To první byla spediční firma , kam jsem vstávala když ještě lítali netopýři/ citace kolegyně/ a vracela se, když byla hluboká noc, a Pozor, základ byl tehdy 3600.

Vrcholem všeho ovšem bylo, že mě paní majitelka vylákala na  nákupy do jakéhosi pochybného skladu, Nabrala si plný koš potravin a  u pokladny náhle zjistila, že nemá peněženku. Já ji sice  měla,ale  pár korun podpory to fakt nezachránilo. Když jsme se vrátily a došlo na firmě na lámáni chleba, bylo ticho po pěšině. Paní majitelka  úspěšně předstírala, že neslyší  a druhy den mi přistála na stole další várka krémů s končící expirační dobou. Po kterých jsem se navíc osypala. Ale abych nebyla za nevděčnici.První zkušenost s nabízením reklamy nebyla zase tak špatná. naučila mě pár užitečných pravidel, která používám dodnes.

 Například že je dobré se do telefonu usmívat. A nejlépe u toho stát. To je pravidlo nad zlato, navíc, že prý vestoje dosáhnete  převahy ,nad tím, kdo pod vámi sedí, například šéf.  Ano, funguje to u výplaty na sto procent. Lhaní jsem vypilovala k dokonalosti.

 

 Po dvou měsících jsme daly rádoby reklamní firmě vale. a šly uklízet k Hančině tetě, která měla uklízecí firmu., Denně ráno na šestou už jsme seděly s ostatními a jezdily na různá místa. Byly to obrovské objekty, namátkou Komerční banka v Brně , ta se uklízela snad týden. 

 

Po první zkušenosti s reklamkou a budete se divit, já jsem na tuto práci nezanevřela. Možná to bylo protože ve dvou se to lépe táhne. S Hankou jsme pak pracovaly ještě v *Ajendží* to je takové to oranžové logo, kterému vévodí lev.  Potkalo nás tam hodně úsměvných situací,ale o tom až  zase příště. 

Díky Bohu za tuto cennou zkušenost :-)

Autor: Martina Pazourová | neděle 29.4.2018 11:56 | karma článku: 12,10 | přečteno: 407x
  • Další články autora

Martina Pazourová

Seznamte se, Hepatica nobilis

Není mnoho bylinek, které by se mohly pyšnit tak něžným květem, jako právě tato, jaterník podléška. Nejvíce fialové květy, mohou být i růžové, ale dokonce i bílé, v závislosti na prostředí, zdobí a zároveň léčí, je ale chráněná.

30.3.2024 v 9:55 | Karma: 12,01 | Přečteno: 255x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma: 13,38 | Přečteno: 241x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma: 14,98 | Přečteno: 247x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Fialoví chlupáčci

Tak jsem se tam konečně po roce, který nebyl jednoduchý a tudíž málo času, dostala. Jsem za to moc vděčná, protože cestou jsem potkala i moc prima paní, se kterou jsme si parádně popovídaly.V kombinaci s fialovými květy prima den

21.3.2024 v 20:00 | Karma: 19,27 | Přečteno: 440x | Diskuse| Fotoblogy

Martina Pazourová

Když je focení zábava

Potřebujete k tomu jen tři věci : Dobrou náladu, pokud možno zajímavé prostředí a hezčí exteriér než je moře /a samozřejmě naše louky a lesy/ neznám, fotogenickou modelku a v neposlední řadě kvalitní foťák, pak už to jde samo.

31.7.2023 v 19:25 | Karma: 10,21 | Přečteno: 289x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 195
  • Celková karma 14,91
  • Průměrná čtenost 606x
Sbírám  kytky  a chlapy :-))) https://www.facebook.com/martina.pazourova

 

Miluji češtinu a její slovní podoby. Ráda píši fejetony, o čemkoliv a nejen do šuplíku.Tvořím fotoblogy a koláže z fotek, náměty leží doslova na zemi.Moc ráda fotím a pěstuji květiny, zejména růže- to je můj život :-)

https://www.facebook.com/martina.pazourova

Fytotechnička,  pokladní i makléřka, pojišťovací agentka  vášnivá fotografka a  nákupčí banerové i nebanerové reklamy, která ráda  píše.O čemkoliv.

Vytrvalá hráčka na nervy, nezávislá  GLOSÁTORKA,    nyní BLOGERKA ve volném čase - v životě velmi vnímavá pozorovatelka ..ovšem nejvíce  zarytá zahradnice a bylinkářka .Muže vnímám jako osobnost, mám ráda inteligentní humor pana Šmoldase, pořad NA STOJÁKA- pana Tomeše.   Musíte mě číst mezi řádky..Přátele se neměří kvantitou, ale kvalitou. Jak to říkala ta  babička  ve známé pohádce Sůl nad zlato:  

Já jsem všudezdejší :)

 

Seznam rubrik